Regulamin sklepu internetowego mennicaelblaska.pl
Zasady i warunki korzystania z naszych usług online
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Sklep www.mennicaelblaska.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.mennicaelblaska.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
-
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.mennicaelblaska.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
-
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
-
Sklep - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.mennicaelblaska.pl
-
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
-
Formularz kontaktowy - formularz dostępny na stronie internetowej www.mennicaelblaska.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy (udostępniany opcjonalnie).
-
Formularz rejestracji – formularz dostępny na stronie internetowej www.mennicaelblaska.pl umożliwiający utworzenie Konta.
-
Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy, w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
-
Formularz zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej www.mennicaelblaska.pl umożliwiający złożenie Zamówienia (na Formularz zamówienia składają się zwłaszcza elementy witryny internetowej, które jako całość umożliwiają przesłanie zamówienia z obowiązkiem zapłaty).
-
Sprzedawca, Usługodawca – MENNICA ELBLĄSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001047724, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Stefana Żeromskiego 2, 82-300 Elbląg, NIP: 5783162938, REGON: 525865564, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@mennicaelblaska.pl, numer telefonu: +48501455918
-
Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
-
Klient – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
-
Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
-
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
Umowa/Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
-
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
-
Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
-
Sklep prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
-
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
-
Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym ewentualnie należne podatki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
-
Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen Produktów.
-
Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.mennicaelblaska.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
-
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
-
Co do zasady, Produkty w promocji (np. wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności wpływu środków pieniężnych, aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu. Sprzedawca może zmienić tę zasadę, w tym może ustanowić szczególne warunki dla akcji promocyjnych, zwłaszcza tworząc regulamin określonej promocji.
§ 4 ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
-
Sprzedawca umożliwia dokonanie transakcji bez konieczności utworzenia Konta w Sklepie.
-
Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia z wykorzystaniem Formularza zamówień.
-
Przesyłając Zamówienie, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy sprzedaży określonego Produktu (kupna Produktu od Sprzedawcy) na warunkach wyszczególnionych w treści Zamówienia. Oferta wiąże Klienta przez 7 dni.
-
Złożenie Zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty przez Klienta na rzecz Sprzedawcy. Wpłaty dokonane przez Klienta przed otrzymaniem potwierdzenia przyjęcia Zamówienia w razie wątpliwości poczytuje się za zaliczkę na poczet Ceny.
-
W okresie związania ofertą (przed jej przyjęciem przez Sprzedawcę), oferta może zostać odwołana przez Klienta w każdym czasie przez każde oświadczenie Klienta jednoznacznie ujawniające wolę odwołania Zamówienia, zwłaszcza przez wysłanie oświadczenia o wycofaniu lub anulowaniu Zamówienia. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy złożone przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w czasie związania ofertą, traktowane jest jako oświadczenie o wycofaniu/anulowaniu Zamówienia.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie w korespondencji e-mail, w tym przesyłając automatyczny komunikat.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia Sprzedawca przesyła w osobnym komunikacie w korespondencji e-mail. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest uzależnione od swobodnej decyzji Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta. Sprzedawca odmawia przyjęcia Zamówienia, jeżeli Klient nie wykonał obowiązku zapłaty po złożeniu Zamówienia.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia zawiera:
a. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
b. formularz odstąpienia od umowy,
c. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
-
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia zostaje zawarta Umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
Klient otrzyma dowód zakupu, który będzie dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
-
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
a. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (Przelewy24.pl),
b. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
c. płatność w placówce Sprzedawcy.
-
W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty z góry przy składaniu Zamówienia, a przed potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę. Dostawca elektronicznego systemu płatności kształtuje, niezależnie od Sprzedawcy, dopuszczalne formy dokonania zapłaty, w szczególności z wykorzystaniem karty kredytowej lub przelewów natychmiastowych. Wykonanie płatności z wykorzystaniem elektronicznego systemu płatności następuje na warunkach określonych przez dostawcę tego systemu, w szczególności zgodnie z regulaminem dostawcy.
-
W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na jeden z rachunków bankowych Sprzedawcy:
-
PKO BP
24 1020 1752 0000 0902 0286 0880
-
SANTANDER BANK POLSKA S.A.
97 1090 2617 0000 0001 6063 9247
-
BNP PARIBAS
69 1600 1462 1735 8565 1000 0001
Dane odbiorcy: MENNICA ELBLĄSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Stefana Żeromskiego 2, 82-300 Elbląg, NIP: 5783162938.
W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
-
-
W przypadkach innych niż zapłata z góry za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności (§ 5 ust. 1 pkt a Regulaminu), Klient ma obowiązek dokonania zapłaty w terminie do godziny 12:00 następnego dnia roboczego od dnia przesłania Zamówienia. Klient ma obowiązek przedstawić w w/w terminie dowód zapłaty albo bezwarunkowego polecenia niezwłocznej zapłaty (np. potwierdzenia polecenia przelewu bankowego, choćby transakcja nie została jeszcze ostatecznie rozliczona) pod rygorem nieprzyjęcia Zamówienia.
-
Produkt zostanie wydany dopiero po zapłaceniu Ceny.
-
Jeżeli Sprzedawca potwierdził przyjęcie Zamówienia, mimo braku otrzymania zapłaty, Klient zobowiązany jest do zapłaty niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, najpóźniej w terminie 1 dnia roboczego po otrzymaniu takiego potwierdzenia. W przypadku braku terminowej zapłaty (względnie przedstawienia dowodu bezwarunkowego polecenia niezwłocznej zapłaty np. potwierdzenia polecenia przelewu bankowego) zgodnie ze zdaniem poprzedzającym, Sprzedawca uprawniony jest do odstąpienia od Umowy sprzedaży, jeżeli wezwał Klienta do zapłaty w dodatkowym terminie 2 dni i termin bezskutecznie upłynął.
§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
-
Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
-
Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
a. czas kompletowania Produktów wynosi szacunkowo od 1 do 21 dni roboczych od momentu:
-
zaksięgowania środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku Sprzedawcy,
-
albo pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności,
b. dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym.
-
-
Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej.
-
Zakupione w Sklepie Produkty Klient może odebrać również osobiście, jeżeli wybrał taką opcję w treści Zamówienia albo po wcześniejszym kontakcie mailowym lub telefonicznym.
-
W przypadku Umowy sprzedaży na Produkty o wartości przekraczającej 10.000,00 zł, Sprzedawca nie przesyła Produktów za pośrednictwem firmy kurierskiej. W takim przypadku wydanie i odbiór następują wyłącznie w stacjonarnym salonie Sprzedawcy.
§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU
-
Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9 z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r., przy czym wyłączone jest uprawnienie do żądania obniżenia Ceny oraz uprawnienie do żądania naprawy Produktu.
-
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
-
Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mennicaelblaska.pl lub pisemnie na adres: ul. Stefana Żeromskiego 2, 82-300 Elbląg.
-
W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Sprzedawca może wystąpić o udzielenie dodatkowych informacji.
-
Dla oceny niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania.
-
W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
-
Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy można żądać wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował już doprowadzić towar do zgodności z umową).
-
W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu Sprzedawca odpowiednio:
a. pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
b. obniża cenę Produktu (obniżona Cena musi pozostawać w proporcji Ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10,
c. w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 – Sprzedawca zwraca mu Cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
-
Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku, np. wiadomość e-mail lub SMS.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub złożenie niebudzącego wątpliwości oświadczenia o równoważnej treści.
-
W razie odstąpienia od Umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpili od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: ul. Stefana Żeromskiego 2, 82-300 Elbląg.
-
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy, a także nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
-
Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
-
Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
-
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
-
Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu może odstąpić od umowy, liczy się:
a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
b. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,
c. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
d. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zwłaszcza w wypadku Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia:
a. jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b. jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
c. są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
d. są usługi, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości,
e. jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
-
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§ 9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
-
W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu (dalej: Klient niebędący Konsumentem).
-
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
-
Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności.
-
Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
-
W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
-
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
-
Niezgłoszenie wadliwości Produktu w terminie 1 dnia roboczego od dnia wykrycia wady skutkuje utratą rękojmi za wady.
§ 10 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
-
Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
-
Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie: niedozwolonych postanowień umownych, odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z umową,prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
-
Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany, zwłaszcza na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności lub innych środków dowodowych.
§ 11 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu, w tym Formularz zamówień,
- prowadzenie Konta w Sklepie,
- wysłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza kontaktowego (opcjonalnie).
-
Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
-
Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 11 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
-
Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1 umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony złożenia Zamówienia albo do chwili zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.2 umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji,
2.3 umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony do wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę. -
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.2 komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2 dostęp do poczty elektronicznej,
3.3 przeglądarka internetowa,
3.4 włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript. -
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
-
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 13 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mennicaelblaska.pl
-
W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
-
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 14 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mennicaelblaska.pl lub poprzez usunięcie Konta,
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość. -
Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 15 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
-
Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.mennicaelblaska.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością MENNICY ELBLĄSKIEJ SPÓŁKI Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001047724, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Stefana Żeromskiego 2, 82-300 Elbląg, NIP: 5783162938, REGON: 525865564 albo Usługodawca jest uprawniony do korzystania z nich na podstawie stosownych licencji. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.mennicaelblaska.pl bez zgody Usługodawcy.
-
Z zastrzeżeniem wyjątków ustawowych, zwłaszcza w zakresie dozwolonego ustawą własnego użytku osobistego, jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.mennicaelblaska.pl może stanowić naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy lub innym uprawnionym, w tym twórcom lub licencjodawcom i może ewentualnie skutkować odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
-
Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.mennicaelblaska.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą one podlegać szczególnej ochronie zwłaszcza jako zarejestrowane znaki towarowe. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.mennicaelblaska.pl użyte są w celach informacyjnych.
§ 16 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
-
W zakresie nieuregulowanym postanowieniami Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa powszechnego. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego postanowienia Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
-
W przypadku międzynarodowych Umów sprzedaży/dostawy wyłącza się zastosowanie Konwencji CSIG w całości.
-
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 5 niniejszego paragrafu.
-
Sądowe rozstrzyganie sporów:
a. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
b. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
-
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie, po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.